Sunday 6 February 2011

Η Αιγυπτιακή Αντίσταση

Κείμενα Διαμαρτυρίας από το Κίνημα γιά Δημοκρατία και Κοινωνική Δικαιοσύνη

o- Αν Ήταν Στο Χέρι Μου

ο- Δύσκολη Εξίσωση
ο- Απολεσθέντα




Παρουσιάζουμε σήμερα μερικά από τα κείμενα που δημοσιεύτηκαν σε εφημερίδα επί εποχής Μουμπάρακ που κόστισαν στον δημοσιογράφο που τα έγραψε την ολοκληρωτική καταστροφή της ζωής του στην Αίγυπτο, τον εξοστρακισμό του στην εξορία και την εκτέλεση του εξάδελφου του από το παρακράτος του δικτάτορα.

Ένα αυτοκίνητο χωρίς αριθμούς γεμάτο ένοπλους πέρασε δίπλα από τον εξάδελφο του συγγραφέα και τον κτύπησαν επί τόπου χωρίς καν να κατεβούν οι φονιάδες από το αυτοκίνητο. Προτού πεθάνει, ο άνθρωπος είχε φροντίσει να βοηθήσει στη φυγάδευση του αρθρογράφου στο εξωτερικό γιά να γλυτώσει - έδωσε τη δική του ζωή γιά να τον προστατέψει.

Ο συγγραφέας είναι σήμερα πολιτικός πρόσφυγας στην Κύπρο. Ονομάζεται Χασάν Μοχάμετ Ζάυουτατ Μπαής / Hasan Mohamed Jawdad Baes. Η σημερινή εξέγερση και δημοκρατική κινητοποίηση στην Αίγυπτο έφερε τα κείμενα του ξανά στο προσκήνιο... και στις σελίδες μας.

Ανατριχιαστική η συνειδητοποίηση πως σκοτώθηκαν άνθρωποι γιά αυτά τα απλά λόγια, γιά την ανθρωπιά και τις απλές αλήθειες που βγαίνουν μέσα από τα κείμενα του Χασάν. Υπογραμμίζουν την επίγνωση του σε πόσο μεγάλες θηριωδίες επιδίδονται ανθρωπόμορφα τέρατα γιά να πνίξουν τον λόγο, να φιμώσουν την ανθρωπιά και την απλή επιθυμία του λαού γιά κοινωνική δικαιοσύνη και ελευθερία.

Οι απανταχού εξόριστοι και πολιτικοί πρόσφυγες από την Αίγυπτο σήμερα κοιτάζουν πρός τη χώρα τους με αναζωπυρωμένο τον πόθο του γυρισμού, και προς την δημοκρατική λαϊκή εξέγερση με την ελπίδα της απελευθέρωσης. Συμμετέχουν στις διεθνείς κινητοποιήσεις αλληλεγγύης όπου βρίσκονται και με χίλιους δυό τρόπους συμβάλλουν από μακρυά στη μεγάλη λαϊκή κινητοποίηση της Αιγύπτου ενάντια στη δικτατορία. Μαζί τους και ο εξόριστος Χασάν.

Τα κείμενα φέρουν τη σφραγίδα του Γραφείου Τύπου και Πληροφοριών της Κυπριακής Δημοκρατίας και επίσημη βεβαίωση πως αποτελούν πιστή μετάφραση των πρωτότυπων εγγράφων του Χασάν Μοχάμετ Ζάυουτατ Μπαής.

Ομάδα Σύνταξης,
Ενδο~Μήδεια / Cyprus IndyMedia

* * *

Αν ήταν στο χέρι μου

ο- Θα τύπωνα τις φωτογραφίες του Ντ. Ζουέλι, του Όμαρ Μούσα, και Ζαχαρία Άζμι και του Σαμ σε κάθε γωνιά της πατρίδας μου.
ο- Θα αναβίωνα το νόμο του πόθεν έσχες και θα δίκαζα κάθε διεφθαρμένο ιθύνοντα με την κατηγορία της εσχάτης προδοσίας.
ο- Θα έδινα διαταγή ο Υπουργός Υγείας να τυγχάνει ιατρικής περίθαλψης μόνο στα δημόσια νοσοκομεία και μέσω της βασανιστικής ασφάλισης υγείας.
ο- Θα έδινα διαταγή ο Υπουργός Συγκοινωνιών να μετακινείται μόνο με τα δημόσια λεωφορεία και τα τρένα τρίτης και δεύτερης κατηγορίας.
ο- Θα έδινα διαταγή να παρακαθίσει ο Υπουργός Παιδείας τις τελικές εξετάσεις του Λυκείου κάθε χρόνο.
ο- Θα έδινα διαταγή να μετατραπεί το Συμβούλιο του Λαού και το Συμβουλευτικό Συμβούλιο σε δύο σχολεία για την αντιμετώπιση του αναλφαβητισμού, τουλάχιστον έτσι θα αποβάλλεται κάθε «μαθητής», « μέλος» εννοώ, μετά από κάθε απουσία 15 συνεδριάσεων.

Χασάν Μοχάμετ Ζάυουιατ Μπαής
(Hasan Mohamed Jawdad Baes)

* * *

Δύσκολη εξίσωση

Προς αυτούς μου μας καταπιέζουν

Είμαι δημόσιος υπάλληλος και επιβλέπω έργα αξίας εκατοντάδων χιλιάδων λιρών ακόμα και εκατομμυρίων λιρών. Ο μισθός μου ανέρχεται σε ογδόντα πέντε λίρες το μήνα. Είναι άραγε αρκετός αυτός ο μισθός κατά τη γνώμη σας για να κατοικήσω σε χώρο ανάλογο με τη θέση μου ως υπάλληλος στην κυβέρνηση σας; Είναι αρκετός ο μισθός μου για ένα πιάτο φαγητό, για ένα σύνολο χειμερινό και ένα καλοκαιρινό, και για ένα ζευγάρι εσώρουχα; Σημειώστε ότι δεν χρησιμοποιώ τις συγκοινωνίες, δεν αγοράζω φάρμακο όταν αρρωστήσω, δεν αγοράζω σαπούνι για να κάνω μπάνιο ακολουθώντας τις συμβουλές για την κατανάλωση νερού, δεν αγοράζω απορρυπαντικό για να πλένω τα ρούχα μου, αν έχω, δεν έχω παντρευτεί από ανάγκη να εξοικονομήσω τα δίδακτρα των παιδιών, δεν αγοράζω εφημερίδες γιατί είναι παραπλανητικές, δεν θέλω τηλεόραση γιατί παρουσιάζει προγράμματα για τη ζωή των ανθρώπων, των ψηλά ισταμένων, και ανεβάζει την πίεση του αίματος και δεν τρώγω φρούτα γιατί είναι ευημερία.

Χασάν Μοχάμετ Ζάυουιατ Μπαής
(Hasan Mohamed Jawdad Baes)

* * *

Απολεσθέντα

Ο Πρόεδρος διαχείρισης επισκέφθηκε ορισμένες επαρχίες της πατρίδας μας και όταν επισκέφθηκε την περιοχή μας, μας είπε :
"Πέστε μου τα παράπονα σας με ειλικρίνεια και δημόσια, μη φοβάστε κανένα, αυτές είναι περασμένες εποχές."

Τότε ο φίλος μου Χασάν είπε :
"Κύριε, που είναι το ψωμί και το γάλα; Που είναι η ασφάλιση σπιτιού ; Που είναι οι θέσεις εργασίας ; Που είναι το φάρμακο του φτωχού; Κύριε, όλα αυτά δεν υπάρχουν."

Ο Πρόεδρος απάντησε με λύπη :
"Θεέ και κύριε, όλα αυτά συμβαίνουν στη χώρα μου ; Ευχαριστώ για την ειλικρίνεια σου και την προειδοποίηση που μας έκανες παιδί μου, τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα στο μέλλον."

Μετά από ένα χρόνο, μας επισκέφθηκε και πάλι και είπε :
"Πέστε μου τα παράπονα σας με ειλικρίνεια και δημόσια, μη φοβάστε κανένα, αυτά είναι περασμένα."

Ο κόσμος δεν παραπονέθηκε.

Τότε σηκώθηκα και είπα δημόσια :
"Που είναι το ψωμί και το γάλα; Που είναι η ασφάλιση σπιτιού ; Που είναι οι θέσεις εργασίας ; Που είναι το φάρμακο του φτωχού; Και μετά συγχωρήσεως Κύριε, που είναι ο φίλος μου ο Χασάν;"

Στην κηδεία του Χάσουν

Χασάν Μοχάμετ Ζάυουιατ Μπαής
(Hasan Mohamed Jawdad Baes)

~~~~~~~~~~~

Η φωτογραφία είναι από την Hamdy Reda:
http://www.sawtalniswa.com/2011/02/documenting-violence-against-the-protestors

When the Moon Rises on The One You Love
The Arab Revolution
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2011/01/when-moon-rises-on-one-you-love.html


* * *

No comments:

Post a Comment